אודות אודי ויטמן

אודי ויטמן, בוגר תואר B.e.d במכללה לחינוך גופני בוינגייט. | הסמכות

גדל וחונך בקיבוץ מעגן מיכאל, ספורטאי, כבר בגיל שש היה אלוף חיפה והצפון בשחיית חזה, בעברו אלוף ישראל לנוער בריצת 100 מטרים, חותר קיאקים אולימפיים, הקים מועדון קיאקים אולימפיים, ניהל את המועדון ותיפקד כמאמן ראשי, מאמן כושר אישי מזה 18 שנים ופועל שנים לא מעטות בתחומי הכושר הגופני, הבריאות, איכות החיים ותזונה להרזיה, אודי הרצה ואימן בבית הספר להשתלמויות במכללה לחינוך גופני בוינגייט במסגרת הקורס פעילות גופנית ותזונה להרזיה. מתן הרצאות לאורח חיים בריא בקופת החולים הכללית. מורה ומחנך תלמידי כיתות י’ ו-י”א בבית ספר תיכון חדש בהרצליה במגמת ספורט ימי ושיט.

מתמחה בשיטות אימון רבות ובתחומי ספורט רבים ותחרותיים. מאמן אישי לטריאתלון ומרתונים ומשתתף בעצמו בתחרויות טריאתלון ומרתונים בארץ ובעולם. מתמחה בשיקום פציעות אורתופדיות ושיקום הגוף לאחר טראומות. פועל מזה שנים במגפת ההשמנה ולמען איזון הסוכר אצל חולי סוכרת.

אודי ויטמן עוסק בתחום האימון והבריאות במסירות רבה ומתוך רצון, אהבה ולא מתוך כורח. וכמי שבאמת רוצה להנחיל שינוי באורח החיים של המתאמנים שלו, על ידי שינוי חשיבתי ותהליך חיובי ומהנה.

כל סוגי הטיפולים והאימונים מתבצעים בשיטת אימון אחד על אחד ובאופן פרטני ואישי בלבד. חדר כושר פרטי לאימונים אישיים בלבד, בכדי לשמור על דיסקרטיות ותשומת לב אישית לכל אחד.

האימונים מתבצעים בשיטה ייחודית אשר פותחה על ידי אודי ויטמן (B.E.d) ונבנה באופן אישי לכל לקוח בהתאם לצרכיו, למטרותיו ולכושרו הגופני.

אודי ויטמן מתמחה בארבע נישות עיקריות:

  1. טיפול בחולי סוכרת על ידי הכוונה לתזונה נכונה ובריאה ופעילות גופנית המותאמת לחולי סוכרת.
  2. שיטה ייחודית להתמודדות עם מגפת ההשמנה על ידי הכוונה ויעוץ בתזונה נכונה להרזיה ואימוני כושר מותאמים אישית.
  3. שיקום מלא בכל סוגי הפציעות האורתופדיות דרך הספורטרפיה.
  4. הכוונה פיזית ותזונתית לטריאתלון ורצי מרתון על ידי תמיכה תזונתית ואימונים יעודיים מוכווני ספורט.

מקום האימונים והטיפולים ממוקם רחוב חרש באזור התעשייה (בית קורקס), הרצליה פיתוח

במקום חניה חינם ובשפע ללקוחותינו – 052-2973500

רוצים מאמן כושר אישי שיביא אתכם לתוצאות בדרך נכונה ובריאה?

איך תזהו מאמן כושר אישי טוב ומקצועי?

הסנדלר לא הולך יחף”, אז כמובן שנחפש גם מאמן כושר אישי שנראה לפחות כפי שאנו מדמיינים שצריך להראות מאמן כושר אישי: רזה, שרירי, חטוב, מסודר, נקי, ספורטאי, מדבר בצורה נעימה ומסבירה פנים, דייקן ואינו מאחר, מנומס, מתעניין בלקוח באופן קבוע, מתקן ביצוע התרגילים בכל אימון, אינו לועס מסטיק, אינו מדבר בטלפון ואינו מבזבז את הזמן היקר של הלקוח.

ב ה צ ל ח ה !!!

אודי ויטמן מתחרה בדואתלון בלונדון


מידע וטיפים לכושר ותזונה נכונה

אחת הסיבות הנפוצות לעליה במשקל היא תופעת הזלילות בשעות הערב

רוב הסובלים מעודף משקל , נוטים ל”נשנש” בשעות פנאי אלו. הרוב הגדול אף מצליח לצרוך מעט מאוד קלוריות במהלך היום.. אך בשעות הערב רעב עז ובלתי נשלט מתעורר ואז מתחילים באכילה הנמשכת לתוך השעות הקטנות של הלילה והדבר גורם לעליה הדרגתית אך בטוחה במשקל. גם כשמנסים להפחית במשקל באמצעות דיאטה מאוזנת נתקלים במכשול זה, שלעיתים גורם להפסקת התהליך, “שבירת” הדיאטה, וייאוש מן הניסיונות החוזרים והבלתי מוצלחים.

אז מה אפשר לעשות?

1. לאכול בצורה מסודרת במשך היום
רבים האנשים שאוכלים מעט מאוד מזון במשך היום. הסיבה לכך יכולה להיות הרצון לחסוך כמה שיותר קלוריות או בשל עומס רב וחוסר זמן לאכילת ארוחה מסודרת. ובכן, ללא כל קשר לסיבה בגללה אוכלים מעט במשך היום, כדאי לדעת כי צורת אכילה זו עלולה להוביל לזלילות בשעות הערב.על פי התיאוריה, כאשר לא אוכלים מספיק במשך היום, מתפתח “רעב סמוי”, כלומר רעב שלא בהכרח מרגישים בו, אך רעב זה מתפרץ בשעות הערב במלוא עוצמתו. כשיש פתאום זמן, ואוכל זמין, ונרגעים מכל התרוצצויות היום… דווקא אז מתחילים לחוש ברעב זה שהצטבר כל היום. וכדי להשביע את הרעב, אוכלים כמויות גדולות יותר מאלו שהגוף דורש, בלי סדר, כמה פעמים בשעה, ומגיעים לצריכת קלוריות אדירה שתורמת לעליה במשקל. כדי למנוע את התפרצות הרעב הסמוי, יש למנוע את היווצרות הרעב הסמוי. כלומר- לאכול נכון, אוכל מזין ובריא, בארוחות מסודרות, במשך היום כולו. גם כשנדמה שאין זמן לכך, חשוב לפנות כמה דקות לארוחות. השקעה מינימלית זו תפחית את הזלילות בשעות הערב.
2. לאכול בדרך הביתה
מי שמגיע מורעב לביתו, יאכל את הדבר הראשון שיראה, גם אם זה לא בהכרח מזון דיאטטי או בריא. מכאן ועד להמשך ערב של זלילות אין מרחק גדול. לכן, כדאי לדאוג לכך שלא נגיע רעבים הביתה. אפשר לאכול (אפילו במכונית בדרך חזרה) כריך מלחם קל עם ממרח, או חטיף “בריאות” שאוהבים, או פרי… כל האפשרויות הללו מכילות בממוצע 100 קלוריות, ואם בזכות 100 קלוריות אלו נגיע הביתה רגועים מעט יותר, ולא נתחיל ערב של זלילות… הרי הרווח כולו שלנו.
3. להימנע מלאכול ארוחת ערב 'מפוצצת'
להימנע מלאכול ארוחת ערב “מפוצצת”
חשוב מאוד לאכול ארוחת ערב מזינה ובריאה, שתתרום לתחושת שובע לזמן ארוך. ארוחת ערב כזו, המתאימה גם לשעת דיאטות רזון, יכולה להכיל לדוגמה: 2-3 פרוסות לחם קל, 2-3 כפות גבינה 5% או חומוס, ביצה קשה, וסלט ירקות (עם כפית שמן אחת בלבד).

לחילופין, אפשר לאכול ארוחה חמה המכילה רבע עוף בתנור, תפו”א אפוי, חצי צלחת שעועית ירוקה מבושלת ברטוב עגבניות ושום, וסלט ירקות גדול. לאחר ארוחת ערב כזו, מופחתים הסיכויים שנתחיל לזלול מכל הבא ליד. הרי זה הגיוני שלאחר ארוחת ערב כזו מרגישים שהקיבה מלאה, ומופחת הרצון לאכול ולנשנש.

4. לשתות שתיה חמה

אחרי ארוחת הערב, אפשר להחליט שמשעה זו ואילך לא אוכלים דבר, ובכל פעם שרוצים “להכניס משהו לפה” מסתפקים בשתייה, עדיף שתיה חמה. הסיבה לכך היא, שבמרכז הרעב והשובע במוח, ישנה נקודה הרגישה לטמפרטורה: כאשר קר לנו – גורם מרכז זה לעליה של הרעב והתיאבון, בכדי שנאכל הרבה וכך גם נחמם את עצמנו. מאידך, כאשר חם לנו ואין אנו זקוקים לחימום נוסף, מופחת התיאבון. מאחר שמרכז הרעב והשובע, הרגיש לחום ולקור, נמצא קרוב לחיך. מסתבר כי משקאות חמים יכולים לחמם את המרכז הזה, ועל ידי כך לגרום לו לתת לנו תחושה של שובע. מרק ירקות חם, כוס קפה או תה, ואפילו כוס שוקו חם – יכולים להפחית במידה משמעותית את כמות האוכל שאוכלים באותה שעה. לכן, גם אם שותים שתיה חמה מכל סוג אפילו פעמיים שלוש בשעה, אפשר לחוש בשובע, ולחסוך קלוריות בזלילות מיותרות במשך כל שעות הערב.

5. לצאת לפעילות גופנית

במקום לשבת בבית ולאכול בלי סוף – יוצאים לפעילות גופנית, גם חוסכים קלוריות שאינן נצרכות, גם שורפים קלוריות בזמן הפעילות, גם משפרים את קצב המטבוליזם של הגוף, וגם תורמים להפחתה בתחושת התיאבון!

האם יש הקשר בין פעילות גופנית לתאבון?

בדרך כלל, בזמן פעילות גופנית מאומצת מופרשים בגוף חומרים הקרויים אנדורפינים, והם גורמים לשיפור במצב הרוח, ולדיכוי התיאבון.

6. לא לקנות אוכל שאוהבים

אם בכל פעם שמתחשק לנו לנשנש משהו, אנו הולכים למטבח ומוצאים שם שוקולדים, עוגיות, ופיצוחים, ואוכלים אותם גם כי הם טעימים אבל גם כי הם נמצאים שם…. אולי נוכל לעזור לעצמנו אם לא נקנה אותם, ונדאג לכך שלא יהיו בהישג ידנו. כלומר, אם בכל פעם שיתחשק לנו לנשנש משהו, נלך למטבח ולא יהיו שם שוקולדים עוגיות ופיצוחים, סביר להניח שנחזור למקומנו בלי לאכול דבר, והרי זוהי המטרה.

סביר להניח, שרבים הקוראים שורות אלו אומרים לעצמם שהרי קונים את העוגות והעוגיות עבור הילדים או האורחים, אבל לא לעצמנו כמובן. ובינינו לבין עצמנו? אנחנו יודעים היטב שאנו קונים את העוגיות והשוקולדים גם בשבילנו.

בקיצור, אם יש לנו חולשה למזון כלשהו, ממנו אנו נוטים לאכול כמויות גדולות ובייחוד בשעות משבר (כמו שעות הערב), עדיף שהפיתוי החזק לא יהיה נגד עינינו. שלא יהיה כזה מזון אצלנו בבית. בדרך זו אפשר לחסוך מאות ואלפי קלוריות כל יום.

לקוחות מספרים