שילוב דיאטה וספורט

שילוב דיאטה וספורט

לשילוב פעילות גופנית עם תכנית דיאטה בכדי להפחית באחוזי השומן יתרונות רבים.
שילוב של פעילות גופנית יחד עם תכנית של תזונה נכונה להרזיה מאפשר לבנות תפריט שיהיה פחות מוגבל ולכן גם קל יותר לשמירה לאורך זמן.

ירידה באחוזי השומן מבלי לאבד מסת שריר:
ההפחתה במשקל הגוף תתבטא בירידה באחוזי השומן ואינה תכלול איבוד של מסת שרירים, ולכן קצב חילוף החומרים יגדל, וכך גם הוצאת האנרגיה
תגדל גם בזמני המנוחה (בין האימונים), ותסייע לשמירת מאזן קלוריות שלילי ולהמשך שריפת קלוריות מואצת יותר.
כאשר מתחילים דיאטה הירידה במשקל מהירה בשבוע-שבועיים הראשונים, אך לאחר מכן היא נעשית איטית יותר, על-אף שממשיכים להקפיד על תזונה נכונה ופעילות גופנית. המשקל המופחת בימים הראשונים של הדיאטה מורכב בעיקר ממים ומעט חלבון ושומן, ולכן הערך הקלורי של כל ק”ג משקל הוא יחסית נמוך.
בחלוף הזמן, אחוז השומן מן המשקל המופחת עולה, ולכן עולה גם הערך הקלורי של כל ק”ג גוף שמופחת.
כאשר “חוסכים” כמות קלוריות קבועה בכל יום (מאזן קלוריות שלילי קבוע במשך תקופת הפעילות הגופנית והדיאטה), קצב הירידה במשקל עולה עם הזמן. אך כאמור, ככל שאנו מתמידים בדיאטה ובפעילות הגופנית, אחוז השומן במשקל שאנו מורידים עולה, אף על פי שהמשקל המופחת בכל שבוע נוטה לרדת.
סיבה נוספת לירידה בקצב הפחתת המשקל היא הפעילות הגופנית והעלאת מסת השריר אשר משפיעה על העלייה במשקל הגוף.

היפוך הגלגל
העובדה היינה שעם חלוף הזמן וירידת משקל הגוף עולה ההוצאה הקלורית לפעילות גופנית נתונה. כמו כן, במהלך הדיאטה עם שילוב של פעילות גופנית מתאימה, קצב חילוף החומרים הבסיסי עולה. עובדות אלו מגדילות במשך הזמן את המאזן השלילי ותורמות בכך לעליה בקצב הירידה באחוזי השומן ובמשקל הגוף, ומעלה משמעותית את קצב חילוף החומרים בגוף.
בזמן הפעילות הגופנית, ככל שנעלה את עצימות האימון ואת עומס העבודה כך נוכל “לשרוף” יותר קלוריות. הגברת קצב העבודה רק תתרום להגדלת קצב הוצאת הקלוריות. ככל שעומס עבודה גדול יותר ייווצר מאזן קלורי שלילי גדול יותר. בכל מקרה, הגורמים המכריעים בקביעת עומס העבודה צריכים להיות שיקולים פיזיולוגיים ובריאותיים, ובכל מקרה ראוי להיוועץ במומחה או מאמן כושר אישי לבניית תכנית האימונים.
שילוב של פעילות גופנית יחד עם תכנית של תזונה נכונה להרזיה מאפשר לבנות תפריט שיהיה פחות מוגבל ולכן גם קל יותר לשמירה לאורך זמן וירידה באחוזי השומן מבלי לאבד מסת שריר.
ההפחתה במשקל הגוף תתבטא בירידה באחוזי השומן ואינה תכלול איבוד של מסת שרירים, ולכן קצב חילוף החומרים יגדל, וכך גם הוצאת האנרגיה
תגדל גם בזמני המנוחה (בין האימונים), ותסייע לשמירת מאזן קלוריות שלילי ולהמשך שריפת קלוריות מואצת יותר.

טרם הגיבו.

השאר תגובה