כיצד להפסיק לעשן

עישון, כידוע לכל, מזיק. לחולי סוכרת העישון מזיק במיוחד.
השילוב שבין השפעת הסוכרת על גוף האדם ועישון מדאיג במיוחד. עישון מעלה את הסיכון לסיבוכים מסוכרת אצל מעשנים סוכרתיים לעומת סוכרתיים שאינם מעשנים. לדוגמה: הסיכון לסיבוכי כף רגל עד אבדן כף רגל, לאין-אונות מינית (אימפוטנציה), לבעיות ראייה חמורות או עיוורון ולפגיעה בכליות עד אי ספיקה (חוסר תפקוד מוחלט).
סוכרת ועישון, ביחד, מכפילים את הסיכון שלך ללקות במחלת לב וכלי דם. ככל שתלמד יותר על הסיכונים הכרוכים בעישון, הסיכוי שתפסיק לעשן יגדל.
אם החלטת להפסיק לעשן- קבע תאריך להפסקה ורשום אותו ביומנך. התאריך צריך להתאים כך שתוכל להגשים את החלטתך:
• העסק את עצמך במשהו שאתה אוהב במיוחד לעשות.
• צא עם בן זוגך/חבר או חברה או עם עצמך- מה שיעזור לך להעביר את הזמן ולשלוט על הרצון לעשן.
• הימנע מחברת מעשנים אחרים או מקומות בהם העישון מותר. אם יש מקומות נוספים אשר יגרמו לך לרצות לעשן- הימנע מללכת אליהם.
• פעילות גופנית סדירה מקלה על הצורך לעשן ומסייעת בגמילה מעישון.

התחייב פומבית להפסקת העישון: הודיע למשפחתך חבריך למקום העבודה או חבריך האישיים על החלטתך.
רופא המשפחה, האחות או הדיאטנית שלך הם כתובת מתאימה לקבל תמיכה בתהליך הגמילה הלא פשוט שאתה עומד לעבור. לעתים עשוי הרופא לסייע לך ע”י מתן מדבקות או מסטיק להקלה על הגמילה.
חשוב לא פחות, להכיר את הדברים הקטנים המקשים עליך בתהליך הגמילה ולתכנן את הדרך לעקוף אותם. לדוגמה, אם הסיגריה הראשונה בבוקר היא הכי קשה ומחוברת לשתיית קפה הבוקר, הימנע מלשתות את כוס הקפה הראשון. חפש תחליף כגון התעמלות בוקר.
גם אם יש “נפילות”, לא נורא. רוב המצליחים להפסיק לעשן עשו זאת לאחר מספר ניסיונות. המשך לנסות ואל תתייאש.
הצלחת בדברים אחרים, קשים לא פחות, בחייך. תצליח גם בזה.

טרם הגיבו.

השאר תגובה