חשיבות שתיית מים ויתרונם להפחתת משקל

חשיבות שתיית מים ויתרונם להפחתת משקל

המים – תנאי הכרחי לקיומם של כל היצורים החיים.
האדם קולט מים על ידי אכילה ועל ידי שתייה והוא מאבד מים על ידי הזעה, נשימה ומתן שתן וצואה. חשוב ביותר לשמור על מאזן המים בגופנו כדי שפעילות גופנו תהיה תקינה.
המים הם המשאב השני בחשיבותו לאדם אחרי החמצן והרבה לפני המזון. לשמירה על גוף מאוזן ובריא, חשוב מאד “לחדש ולהחליף” מדי יום את המים בגופנו.

תפקיד המים בגוף:
• הובלת חומרי מזון וחמצן לכל תא בגוף
• פינוי פסולת ועודפי מלחים דרך הכליות
• סיוע בעיכול
• קירור וויסות טמפרטורת הגוף
• עיקר מסת השרירים
• מילוי נפח התאים

כמות המים בגוף
1. המים מהווים כ- 55% ממשקל גופו של האדם.
2. כמות השתייה תלויה במזג האוויר, ברמת הפעילות ובמצבו של האדם.
3. מזון מלוח, עודף חלבונים ומחסור באכילת פירות וירקות יצריכו שתיית מים מוגברת.
4. החשש העיקרי בהתייבשות הוא מנזק בלתי הפיך למערכות הגוף שעלול להביא להיווצרות אבנים בכליות ובדרכי השתן.
5. עדיף להימנע משתיית משקאות המכילים קפאין שהוא משתן ויכול להגביר את איבודי הנוזלים, וכן לצמצם את המשקאות הקלים והמתוקים שתורמים בעיקר קלוריות.
6. חשוב להקפיד על שתייה מספקת בקיץ ובפרט כשנמצאים בבריכה, בים או עם מזגן.

מתי לשתות
את המים רצוי לשתות בין הארוחות ולא יחד או בצמוד לארוחה בכדי למנוע דילול של מיצי הקיבה ואנזימי העיכול, לשתות כשעה וחצי אחרי הארוחה.

טרם הגיבו.

השאר תגובה