הפירות הכי בריאים והכי ופחות משמינים

הפירות הכי בריאים והכי ופחות משמינים

מלבד סוכר והרבה מים, פירות הקיץ מעניקים לנו לא מעט ויטמינים ומינרלים, נוגדי חמצון וסיבים תזונתיים. מה היתרונות הבריאותיים של הפירות הפופולריים – וכמה מותר לאכול ביום?
הקיץ, החום הכבד והימים הארוכים גורמים לנו לחפש אחר מזונות מקררים, ורצוי בריאים. פירות הקיץ הם בחירה טובה למי ששומר על הדיאטה, הפירות מכילים ברובם אחוז גבוה של מים, מספקים ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים ועשירים בנוגדי חמצון.
בנוסף ליתרונות הרבים שיש באכילת פירות, יש להביא בחשבון כי פירות מכילים כמות סוכר לא מבוטלת, לכן יש להגביל את צריכתם בעיקר בקרב חולי סוכרת, במצבים של טריגליצרידים גבוהים ומי שסובל מכבד שומני .
פרי יכול להוות תחליף לקינוח או כחלק מארוחה בתפריט הדיאטה, והוא בוודאי עדיף על פני ממתקים אחרים: הפרי טבעי, אינו מכיל צבעי מאכל וחומרים משמרים, הוא זמין ומוכן לאכילה, עשיר בוויטמינים ובמינרלים ומספק אנרגיה זמינה לגוף.
אז כמה ואיך כדאי לאכול פירות?
קליפת הפרי עשירה בוויטמינים ובסיבים תזונתיים, לכן מומלץ לאכול את הפרי בשלמותו ולא מקולף.
מומלץ לצרוך פירות מכל הצבעים, החומרים האחראים על הצבע בפירות מכונים פלבנואידים, שהם נוגדי חמצון חזקים ביותר ובעלי חשיבות רבה במניעת מחלות מגוונות.
ההמלצה של כמות הצריכה היומית היא עד שלוש מנות פרי ליום עבור אנשים בריאים.

הנה פירות הקיץ המובילים ויתרונותיהם הבריאותיים:
מקום ראשון – אבטיח
האבטיח מרווה ומרענן כיוון שהוא מכיל 93% מים. הוא עשיר בוויטמינים מסוג בטא קרוטן, ויטמין C וויטמיני B. הוא עשיר בליקופן, שנמצא מסייע בהפחתת הסיכון לחלות בסרטן ובמחלות לב ולהאטת תהליך ההזדקנות. מלבד אכילת הפרי ניתן לקלות את גרעיניו לפיצוחים ולהפקת שמן.
מנת פרי: כוס קוביות אבטיח = 60 קלוריות.
מקום שני – מלון
מדובר בפרי עסיסי המכיל כ-90% מים. אין הבדל קלורי בין מלון כתום ובין מלון צהוב, אך יש הבדל בתכולת הוויטמינים. המלון הכתום עשיר בקרטנואידים נוגדי חמצון, ויטמין C, קבוצת ויטמיני B וחומצה פולית ומינרלים כמו אשלגן ומגנזיום, ומפחית את הסיכון למחלות לב וכלי דם.
גם המלון הצהוב מקור עשיר למינרלים, אבל כמות הקרטנואידים בו דלה יחסית.
מנת פרי: כוס קוביות מלון = 60 קלוריות.
מקום שלישי – אפרסק
עשיר בוויטמינים מקבוצת A ו-C, ואפרסק אחד מכיל 10% מהתצרוכת היומית המומלצת.
האפרסק עשיר במינרלים, ברזל, סידן, אשלגן ודל בנתרן.
מנת פרי: אפרסק בינוני = 50 קלוריות.
מקום רביעי – ענבים
מדובר באחד הפירות העשירים ביותר בנוגדי חמצון המגנים מפני טרשת עורקים, מחלות לב וסוגי סרטן שונים, ומאטים תהליכי ההזדקנות. הענבים עשירים בוויטמין C ובמינרלים מגנזיום, אשלגן, אבץ, ברזל וזרחן.
מנת פרי: אחת הבעיות היא שקשה להגביל את כמות הענבים הנאכלת, אך חשוב לזכור כי 12 יחידות ענבים = 60 קלוריות.
מקום חמישי – משמש
המשמש מכיל כמות גדולה של נוגד החמצון בטא קרוטן, האחראי לצבעו הכתום. הוא עשיר במינרלים אשלגן ומגנזיום וסיבים תזונתיים.
מנת פרי: המשמש יחסית דל בקלוריות, ומשמש אחד = 15 קלוריות.
מקום שישי – שזיף
פרי עסיסי העשיר בנוגדי חמצון, ויטמינים מסוג A, B ו-C, הוא עשיר במינרלים ובעיקר בסידן, אשלגן וברזל. מאחר שהפרי מכיל כמות גדולה של סיבים תזונתיים הוא מסייע בבעיות עיכול ועצירות, בעיקר בצורתו היבשה. לשזיף מגוון גדול של גדלים וצבעים, לחלקם מרקם פנימי נוקשה יותר מאחרים ובצבעים צהוב, לבן או אדום.
מנת פרי: שניים-שלושה שזיפים קטנים = 60 קלוריות.

טרם הגיבו.

השאר תגובה