הקשר בין שומן, פעילות גופנית וכבד שומני

פעילות גופנית מפחיתה רמות שומנים גם בכבד
להקטין את הסיכון של חולי סוכרת גם למחלות כבד, בהן שחמת וסרטן

אם לא די בהשפעה על משקל הגוף ועל הכושר הגופני, הרי שפעילות גופנית גם יכולה להפחית את מאגרי השומן בכבד ומסביב לו.
לאנשים בעלי עודף משקל החולים בסוכרת מסוג 2 יש בדרך כלל כבד שומני – בעיה שלא זו בלבד היא מגבירה את הסיכון שלהם ללקות בשחמת הכבד,בכשל כבד ובסרטן,אלא גם משבשת את המטבוליזם שלהם ומורידה את קצב חילוף החומרים, מגדילה את הסיכון להיווצרות דלקות בגוף ועלולה להוביל לרמות גבוהות של שומנים הפוגעים בלב.
במחקר החדש, שנמשך שישה חודשים, חילקו החוקרים 77 חולי סוכרת מסוג 2 לשתי קבוצות. האחת ביצעה פעילות גופנית שכללה רכיבה על אופניים,ריצה על מסילה או הליכה נמרצת במשך 45 דקות שלוש פעמים בשבוע, ובנוסף פעילות עם משקולות במשך 20 דקות שלוש פעמים בשבוע.
הקבוצה השנייה – קבוצת הביקורת, התבקשה להימנע מכל פעילות אירובית או שיעורי התעמלות. ממצעי המחקר הצביעו כצפוי על שיפור גדול מאוד בכושר הגופני ועל הפחתה בשומן הגוף בקרב המתעמלים, אך הממצע המעניין באמת היה שבדיקות הדמיה שבוצעו למשתתפים לפני ואחרי המחקר, הראו ירידה משמעותית ברמות השומן בכבד בקבוצת המתאמנים, שינוי שלא זו בלבד שהפעילות הגופנית מסייעת באופן כללי לשמור על הבריאות, אלא גם מפחיתה את הסיכון למחלות כבד, ובאופן עקיף גם למחלות לב וכלי דם ולסיבוכים של מחלת הסוכרת.

טרם הגיבו.

השאר תגובה